lørdag den 27. september 2014

Skøn dag i Madrid

Hele ugen har jeg været lidt skidt tilpas og meget forkølet og i torsdags blev det værre. Så jeg fik fri fra arbejde og lå bare i min seng og slappede af. Så da jeg vågnede igår, havde jeg det meget bedre og var fuld af energi.

Jeg mødtes med Tiffanie ved Santiago Bernabeu klokken 10:30, hvorefter vi skulle mødes med min lillebror Nico og Tiffanies veninde Line, som begge er hernede sammen på studietur med deres spanskhold på gymnasiet. De var inde og se stadion så vi mødtes med dem ude foran. De skulle til noget byløb inde i midtbyen, så Tiffanie og jeg tog metroen ind til Puerto del Sol og ventede på dem. Vi ventede i maaange timer og nåede at spise frokost på et lille skod "All you can eat" sted. Vi fik også frossen yoghurt og et glas vin på en café.





Jeg ligner virkelig en turist når jeg går rundt, fordi jeg tager billeder af ALT! Der er så mange flotte bygninger og pladser. 




Alle billederne er taget inde omkring Puerto del Sol. Nico var så heldig, at de boede lige ved siden af på det dejligste lille hotel. Det var så hyggeligt!



Den berømte bjørn, som faktisk er så lille at jeg ikke havde opdaget den før Nico viste mig den igår, selvom jeg har været der et par gange den sidste uge. 





Om aftenen (især i weekenderne) er Puero del Sol fyldt med mennesker og liv. Det er det meste af byen faktisk. 

Klokken 17 mødtes vi igen med Nico og Line hvorefter Line skulle shoppe lidt, så vi andre gik med. Jeg kunne mærke på Nico han var ved at være rigtig træt efter en lang dag i Madrid, så da vi havde shoppet, gik vi tilbage på deres hotel.





Disse 3, stod og spillede musik og sang på gaden og var omringet af mennesker. De var virkelig gode og sang sådan rigtigt typisk spansk. Nico og jeg elskede det! :)
Nico var nødt til at gå ud og spise med nogle af pigerne fra hans klasse, så det var tid til afsked :( Jeg kommer til at savne ham så meget! Han er ligesom min bedste ven, for vi snakker altid om alt og har det så sjovt sammen. Heldigvis ses vi jo igen, og jeg er så glad for vi fik den dag sammen i Madrid, fordi byen for os også har en speciel betydning. Vores farmor er fra Madrid og snakker ikke om andet når hun møder nye mennesker. Hun er så stolt af at komme herfra og siden vi var små har vi hørt om byen.

Klokken var ved at være mange, så Tiffanie, Line og jeg ville finde noget at spise. De andre fra deres studietur havde været ude og spise dagen inden, på det lækreste sted, så det ville vi prøve. Der var proppet, men vi var virkelig heldige at få et super godt bord! Da vi havde fået vores bord, blev køen til restauranten bare længere og længere og til sidst var der så proppet at der begyndte at blive lidt for meget larm. Men da det stilnede lidt af igen, var det den hyggeligste restaurant og priserne var super i forhold til hvor god maden var! Vi delte en pizza og nogle nachos og det var lækkert!



Da klokken blev ca. 22:30 fulgte vi Line hen til de andre fra studieturen og så gik Tiffanie og jeg hen mod metroen. Hun bor en time væk fra midtbyen i bus, så hun håbede virkelig hendes bus stadig gik så sent. Vi tog metroen noget af vejen sammen og så skiftede jeg. Tiffanie skrev at hendes bus ikke gik mere, så jeg gik i panik og kom til at stå af 2 stops for tidligt, på en lille bitte metrostation hvor der ikke var nogen mennesker. Jeg ringede til Tiffanie og vi snakkede indtil vi fandt ud af at hendes bus kom, og der kom mit tog også. Heldigvis! Så kom vi begge sikkert hjem alligevel :) Pga. den lille fejl, tog min hjemtur halvanden time (og ikke en halv time som den plejer) og jeg var først hjemme 00:30 :( Så det endte lige med 14 timer i Madrid. Men det var den dejligste dag!!

Jeg elsker virkelig at være her! Det er den fedeste by at bo i. Der sker noget hele tiden, og selvom klokken er mange og det er mørkt, så er jeg helt tryg ved både at tage metroen og at gå rundt udenfor alene, for der er altid nogle mennesker! Sådan er det ikke hjemme i Silkeborg - der kan jeg ikke engang lide at tage bussen selv om natten ;)

I dag skal jeg passe børnene og jeg glæder mig så meget til en hyggelig dag! Vi skal snakke engelsk, lave sunde pandekager og bage en kage :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar