fredag den 14. november 2014

Kulde, hjemve og jul

Nu er det ved at være længe siden jeg har blogget. Mest fordi jeg har haft en smule travlt. I sidste weekend fik Tiffanie og jeg besøg hjemmefra. Min meget gode ven kom og vi havde den dejligste weekend med to byture, Real Madrid kamp og jeg fik endelig set Retiro Park som min far har plaget mig om at se i to måneder nu. Han havde fortalt mig om et krystal slot, så forventningerne var høje. MEN det der "slot" var bare et hus ud af glas.. Ret skuffende, men parken var meget dejlig! og weekenden endnu dejligere! Efter det lille besøg hjemmefra blev hjemveen stor og jeg kan slet ikke vente med at komme hjem til jul! Jeg trænger til at være sammen med min familie og mine venner. Og især til at få noget ordentligt mad. Jeg savner at spise sundt som vi gør derhjemme og jeg håber min mor laver hendes lækre sunde frikadeller til mig på dagen jeg kommer hjem :)

Ellers går det fint nok hernede. Det er blevet meget koldt og min sommerjakke er ikke længere nok, så nu må pelsen komme i brug. Vores lejlighed er SÅ varm, fordi radiatorerne er tændt for fulde drøn hele dagen. Det bliver så varmt at det er svært at trække vejret hvis vinduet ikke er åbent. Selv Jenny klager over det hele dagen og det er ikke sundt at gå fra en mega varm lejlighed og ud i kulden hver dag. Det har nu resulteret i at jeg har ondt i ørerne og ondt i halsen, men det er standard hver vinter, så det går nok hurtigt over igen.

Irene er virkelig blevet en bestemt lille dame og hvis tingene ikke går som hun vil have det, så bliver hun sur, ignorerer mig, græder eller gider bare slet ikke noget som helst. Igår snakkede jeg med Cristina om det og vi blev enige om nogle ting jeg skal gøre når det sker. Nu krydser jeg bare fingre for det virker. Men Paula var åbenbart også sådan da hun var på Irenes alder, og Paula er den sødeste pige nu, så der er håb forude. Irene er også en sød  pige, men hun skal opføre sig ordentligt overfor mig. Jeg giver ikke bare efter, så hun kan få sin vilje.

Julen nærmer sig og det er mærkeligt at tænke på, at jeg ikke er hjemme det meste af december. Der er ikke julekalender i fjernsynet hernede, så det må blive Krummernes Jul og Pyrus på Youtube hver dag. Heldigvis pynter de helt vildt op her i byen, og inde ved Sol har de allerede bygget et kæmpe juletræ. Gaderne er også ved at blive pyntet med lys, så det hjælper lidt på det. Min mor sender snart en julepakke og hendes pakker er altid fyldt med gode ting, så jeg glæder mig!

Jeg skal nok blive bedre til at blogge igen nu og til at tage flere billeder! Især nu når der kommer julelys :)

1 kommentar: